Tisdag 14 December


Hejsan!

Slutade klockan 2 idag!

Påvägen hem från jobbet så går jag förbi en gammal tant, sen hör jag bara hur hon skriker, då har hon snubblat
över sin rullator och slått i både pannan/ögonbrynet och sitt ben. Springer fram till henne och ser att hon blöder,
då ringer jag 112 och säger att jag behöver en ambulans, men jag och en gubbe som kom dit fick inte lyfta upp henne ifall hon hade brutit benet, vilket hon förmodligen gjort. Sen kom personalen på äldreboendet hon bodde på dit och efter 40 minuter så gick jag, då hade ambulansen inte kommit än... Även om vi hade ringt 3 gånger..
Vi fick lägga en jacka under så hon inte satt på snön. Men sen hörde jag ambulanssirener när jag var hemma.

Men jag vill dissa ambulanser som är så sega!! Fanns ingen i stan när vi ringde och den stackars tanten trodde att dom gjorde andra ärenden innan henne, kan va dags att ha förstärkning nu när det är så halt.. :(

Nej nu ska jag gå och posta ett paket, har sålt en klänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0