Onsdag 22 Mars


Igår bakade jag en limetårta som jag bjöd på idag på jobbet.
Enkel och går jättebra att förbereda dagen innan.
Blev bjuden på den i lördagskväll när vi var hos mina kusiners mamma.

Fryst limetårta

300g mandelmassa
3 ägg
4dl grädde
1dl florsocker
1 lime (2 till om man vill dekorera fint)

Sätt ugnen på 175°. Riv mandelmassan och dela äggen. Rör ner äggvitorna i mandelmassan. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen ca 25-30 min. Låt kakan kallna. Vispa grädden hårt. Vispa ner limeskal, limesaft, florsocker och äggulor. Bred ut gräddblandningen över kakan i formen.

Frys i minst 4 timmar. Ta fram tårtan 30 min före servering. Garnera gärna med limeskivor




Kommentarer
Postat av: Moa

Hej skulle vara jättetacksam ifall du gick in och kolla detta inlägg. Och skriv Om du tkr att det är sant ! http://meisy.blogg.se kram

2012-03-22 @ 18:06:36
URL: http://meisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0